Reconfigurarea predării și învățării istoriei. Perspectiva Transdisciplinarității. Să din nou vorbim despre greci
- Editie: 1
- ISBN: 978-630-311-113-1
- Anul apariţiei: 2024
- Format: A5
- Nr. pagini: 138
Ai întrebări? Contactează-ne!
Publicarea lucrării propuse este utilă și profitabilă atât pentru organizarea predării (conținuturi, mijloace, metode)
de către profesori, cât și pentru elevi în procesul de învățare.
SĂ VORBIM DIN NOU DESPRE GRECI este un proiect educațional ce merită să vadă lumina tiparului, deoarece este în deplină concordanță cu tendințele actuale ale didacticii de a accentua, în învățare, transdisciplinaritatea. Transdisciplinaritatea asigură o unitate cunoașterii, oferă elevilor transferul conținuturilor de la mai multe discipline spre viața reală, viața de dincolo de „zidurile” școlii. Prin transdisciplinaritate, lecția clasică depășește cadrul clasic și demonstrează că spațiul învățării poate să fie altul și altfel decât cel consacrat.
Lucrarea propusă, prin publicare, ar intra în circuitul literaturii de specialitate, fertilizând didactica istoriei, fiind o sursă importantă de inspirație pentru cadrele didactice din învățământul preuniversitar, dar și universitar, indiferent de specialitate.
Recomand și susțin asemenea inițiative ce valorifică și eficientizează propuneri teoretice de acțiuni didactice și validează învățarea prin bune practici, absolut realizabile și reușite.
În același timp, felicit pe toți colaboratorii prezentei lucrări, profesorii de diferite specialități și elevii acestora, implicați în proiectul transdisciplinar SĂ VORBIM DIN NOU DESPRE GRECI, inițiat și realizat în cadrul parteneriatului dintre Colegiul Național „Gheorghe Șincai” din Cluj-Napoca și Muzeul Național de Istorie a Transilvaniei.
conf. univ. dr. Sorina Paula BOLOVAN